Promovare web & marketing online

Internet marketing, online marketing, web marketing toate acestea nu inseamna altceva decat promovare web.

Odata cu cresterea numarului de utilizatori ale mijloacelor de comunicare online au aparut tot felul de tipuri de metode de promovare web, fiecare avand diferite avantaje, costuri, efecte, sau performante, dintre care amintim :
  • Promovare web prin intermediul motoarelor de cautare - SEM;
  • Email marketing;
  • Social marketing;
  • Cumparare de trafic;
  • Marketing afiliat;
Strategia de marketing va stabili in functie de obiective, buget, termen, care combinatie a acestor metode va aduce cele mai bune rezultate si in cat timp se pot atinge aceste obiective.

Promovarea web se poate face prin mai multe metode cum ar fi SEM, Email Marketing, Social Networking, fiecare dintre acestea fiind recomandate pentru anumite website-uri sau activitati, dar pentru a sti cand si cum trebuiesc utilizate, trebuie sa intelegem la ce ne pot folosi.

Promovarea web prin intermediul motoarelor de cautare - SEM este un tip de promovare foarte eficienta si relevanta pentru ca realizeaza de fapt intalnirea cererii cu oferta. In timp ce utilizatorul motorului de cautare se foloseste de un anumit cuvant cheie - de regula este un cuvant sau expresie ce defineste problema clientului - pe aceeasi pagina se poate afisa solutia ta (cu ajutorul SEO) sau reclama ta (cu ajutorul PPC) la problema clientului. Din acest moment vei avea pe site un potential client pentru produsele si serviciile tale. Si aici sunt multe de discutat despre alegerea continutului reclamelor si zonele unde se vor afisa, despre optimizarea paginii, despre conversii si multe altele. Pentru a le putea deslusi pe fiecare in parte contactati-ne ! Un alt avantaj al promovarii web fata de alte metode de promovare il reprezinta faptul ca este masurabila. Pe fiecare website se poate instala un pachet de analiza a surselor de trafic, a comportamentului pe site, (Ex. Google Analytics, ClickTale ) ceea ce ne da posibilitatea sa ne optimizam continutul si prezentarea site-ului.

Un motor de cautare fie el Google, Yahoo, Bing, Ask, sau oricare altul, va scana fiecare pagina web care ii iese in cale si o va indexa. Fara acest pas obligatoriu un site nu poate fi gasit cu ajutorul motoarelor de cautare, dar acesta este abia pasul 2.

Desi notiunea de Pay Per Click sau Plata pe Click a fost multa vreme unealta principala a motoarelor de cautare, au aparut si alte companii care ofera acest serviciu unul dintre acestea fiind Facebook.

Ca la tot ce este legat de motoarele de cautare, notiunea de PPC este strans legata de interactiunea cu utilizatorul de internet, datorita faptului ca furnizorul de reclame de tip PPC ( de exemplu Google ) va alege reclamele pe care sa le afiseze in functie de termenul de cautare introdus de utilizator. Astfel reclama ta poate fi foarte aproape de a rezolva problema clientului. Tot aici legat de notiunea de PPC exista o multime de solutii de optimizare atat a reclamelor si a costurilor legate de crearea si administrarea contului PPC cat si de ce se intampla cu vizitatorii adusi pe site prin aceasta reclama.

Avantajele programelor PPC

  • Atragi mai multi clienti pentru afacerea ta prin publicitate pentru persoanele care efectueaza cautari pe motorul de cautare sau in reteaua de publicitate;
  • Ajungeti la utilizatorii care cauta online, informatii despre produsele si serviciile oferite de firma ta;
  • Controlezi cu usurinta costurile: platesti numai atunci cand utilizatorii fac clic pe anuntul tau;
  • Controlezi exact perioada in care anunturile tale ajung la utilizatori, in cazul unor promotii sau reduceri.