Optimizare web sau SEO si optimizarea de uzabilitate si accesibilitate continut

Solutii eficiente de optimizare ca sa poti pleca din pozitii fruntase

Optimizarea web inseamna atat SEO cat si optimizarea continutului (SEO din punct de vedere al motoarelor de cautare dar si al copywriting-ului, al structurii siteului), optimizarea pentru viteza care depinde atat de designul si codul siteului, dar si de server, si optimizarea de uzabilitate si accesibilitate.

Optimizare SEO

Optimizarea pentru motoare de cautare, sau SEO este o practica prin care directionam utilizatorii potriviti catre site-ul nostru, exact in momentul in care acestia cauta ceea ce noi vrem vindem, adica produsele si serviciile promovate. Prin optimizarea pentru motoare de cautare, cresteti vizibilitatea siteului companiei pe Internet.
Optimizarea pentru motoarele de cautare incepe prin a intelege cum un motor de cautare determina daca o anumita pagina este relevanta pentru a fi afisata in paginile de rezultate la cautarea unui anume expresii sau cuvant, numit cuvant cheie. Un motor de cautare verifica pentru fiecare pagina indexata anumite elemente. Acestea sunt incluse in codul paginii, in continut si in legaturile catre aceasta pagina.
Astfel putem afirma ca pentru SEO exista trei concepte principale :

  1. Continut - care trebuie sa fie unic, sa aiba valoare pentru vizitator si sa contina cuvintele dupa care a cautat utilizatorul;
  2. Cod - trebuie sa puna in evidenta mesajul transmis de Continut, sa fie clar si curat astfel incat sa ajute motorul de cautare sa inteleaga care este continutul acestei pagini;
  3. Credibilitate - un amestec al mai multor factori, cum ar fi varsta site-ului, cate legaturi relevante pentru acest subiect primeste de la alte domenii si pagini din internet, etc

Ideal pentru o buna optimizare, ar fi ca aceasta sa fie gandita si introdusa inca de la inceputul constructiei site-ului, astfel avand rezultate mai bune, mai repide si cu costuri mai mici.

Optimizarea pentru motoarele de cautare este o actiune de durata, o munca care trebuie sustinuta pentru castigarea si pastrarea pozitiilor in SERP, si este constituita in principal din 2 etape :

a)              SEO OnPage  | optimizare SEO in pagina

Optimizarea SEO On-Page nu inseamna altceva decat un bun design si o buna structurare a informatiilor oferite vizitatorilor site-ului cat si un acces facil la informatia prezentata pe site pentru motoarele de cautare. Cine reuseste sa imbine aceste doua deziderate va fi multumit, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara. Mai mult chiar optimizarea va fi de durata, si se vor crea premisele pentru o mai usoara optimizare SEO Off-Page reducand substantial costurile ulterioare lansarii site-ului. Daca in cazul in care concurenta este mica se mai pot sari etape, in conditiile unei concurente puternice numai o optimizare foarte buna atat OnPage cat si OffPage poate aduce rezultatele dorite.

Dar, datorita schimbarilor aduse de motoarele de cautare, a aparitiei unor noi website-uri, a schimbarilor frecvente in evolutia Internetului, este necesara o optimizare continua, care insa nu trebuie sa duca la costuri mari ci mai degraba la rezultate mult mai bune. Dupa lansarea site-ului, in cazul unei optimizari permanente se vor evidentia si noi posibilitati de promovare cu costuri mai scazute si rezultate mult mai precise.

b)              SEO OffPage | optimizarea legaturilor catre site

In ceea ce priveste optimizarea SEO Off-Page aceasta se refera in mod special la calitatea si numarul de link-uri care trimit vizitatori catre site-ul in discutie. Cu cat un website are mai multe legaturi venite de pe alte site-uri, cu atat motoarele de cautare il vor considera reprezentativ pentru acel cuvant cheie. Aici intervine si calitatea legaturilor pe care site-ul nostru le primeste, diferentele fiind date de :

  • cuvintele cheie utilizate in link,
  • de importanta paginii care face trimiterea,
  • de tema ( titlul si continutul paginii care face trimiterea catre site),
  • numarul de link-uri externe existente pe acea pagina,
  • adresa IP a domeniului de la care primim link, ...

Optimizarea Off-Page va trebui sustinuta in mod continuu pentru pastrarea rezultatelor acumulate, iar efortul ce trebuie depus nu mai este asa de mare. In ceea ce ne priveste ne axam mai mult pe calitatea linkurilor, dar si numarul lor este important daca ceea ce dorim este trafic.

Haideti sa aducem site-ul dumneavoastra in primele pagini. Cere o estimare gratuita !

Optimizare continut pentru uzabilitate si accesibilitate

sau usurinta in utilizare este esentiala pentru ca un utilizator sa ramana sau revina pe un website. Daca unui vizitator nu-i oferim toate conditiile pentru o usoara utilizarea a site-ului s-ar putea sa plece si sa nu revina. De aceea vom mentiona cateva elemente ce pot imbunati experienta utilizatorilor pe site-urile facute de noi.

Accesibilitate website

  • Timpul de incarcare a unei pagini este unul rezonabil de scurt - este si un element important pentru SEO ;
  • Continutul este prezentat in suficient contrast cu imaginea de fundal - atentie la acest aspect - poate fi privit de Google ca cloacking = prezentarea unei informatii pentru motorul de cautare si alta pentru vizitator;
  • Marimea fonturilor si a spatiului liber, a titlurilor de sectiune sunt corelate si usor de citit;
  • Flash si scripturile sunt utilizate numai cand sunt necesare, cu includerea variantei noscript;
  • Imaginile au declarata descrierea alternativa cu eticheta ALT  - fara a face excess de cuvinte cheie;
  • Site-ul informeaza corect (raspunde cu cod 404) pentru o pagina negasita;
  • Link-urile catre alte pagini din sitei nu sunt facuta cu JavaScript;
  • Site-ul functioneaza cu JavaScript sau CSS dezactivate;

Identitate website

  • Logo-ul si alte elemente de branding au o pozitionare vizuala in partea de sus a paginii web;
  • Sloganul comunica cat mai clar misiunea si pozitionarea;
  • Pagina de intrare poate fi scanata si inteleasa dintr-o privire;
  • Datele companiei si mai ales cele de contact sunt puse foarte la indemana.

Navigatia in site

  • Lista principalelor legaturi din site este usor de identificat;
  • Fiecare legatura principala este clara si concisa;
  • Numarul link-urilor din meniu nu este prea mare;
  • Logo-ul face legatura catre home page;
  • Cautarea in site este usor de accesat. 

Continutul website-ului

  • Titlurile paginilor sunt clare si scurte si reflecta continutul acesteia - foarte importante si pentru SEO;
  • Continutul principal este plasat in partea vizibila a ecranului = Fold - fara sa fie nevoie sa utilizam mouse-ul sau tastatura pentru a vedea ce-i ascuns mai jos sau in lateral;
  • Stilul, forma si culorile diverselor sectiuni sunt consistente pe intreg site-ul;
  • Elementele (bold sau italic, etc.) ce trebuiesc puse in evidenta sunt folosite doar pe alocuri;
  • Reclamele si mesajele de atentionare, avertizare, semnalizare sunt eficiente dar indeajuns de discrete;
  • Descrierea unui articol sau pagini este un sumar al continutului la care face referire;
  • URL-urile prietenoase ce reflecta atat continutul paginii web, cat si localizarea paginii in cadrul site-ului (functie de tipul de structura a site-ului);
  • Indemnul catre pasul ce ar trebui urmat este clar specificat.

Daca aveti deja un site faceti o scurta verificare pentru a vedea cate dintre acestea nu sunt indeplinite, sau si mai simplu Cereti o estimare gratuita !