Instalare, administrare pachete de analiza traficului

Pentru a optimiza un website, trebuie sa aflam cateva elemente cum ar fi :

  • cati vizitatori (utilizatori) are site-ul intr-un anumit interval de timp, cati au revenit si cati sunt vizitatori noi,
  • ce pagini sunt vizualizate mai frecvent,
  • care este timpul mediu petrecut in site,
  • ce pagini a citit si in cat timp,
  • din ce pagini vizitatorul paraseste site-ul,
  • care este numarul de pagini vizitate de un utilizator,
  • ce cuvinte cheie a folosit vizitatorul inainte de a intra pe site,
  • de unde provin acestia, etc.

Pentru a putea afla toate informatiile de mai sus, va trebui sa instalam un mic script pe fiecare pagina a siteului tau.
Daca ai un CMS usor de utilizat, acest script se poate instala in cateva minute.
Altfel in functie de numarul de pagini ar putea dura si costa ceva mai mult.

Sistemele de contorizare pe care noi le recomandam si folosim frecvent sunt urmatoarele:

  • Google Analytics - gratuit - http://www.google.com/analytics/ - unul dintre cele mai bune sisteme de analiza a traficului. Informatiile pe care le aduna si rapoartele oferite sunt dintre cele mai diverse. Are functii speciale pentru magazinele online, si se integreaza bine cu Google Optimizer, Google AdWords. Noi integram acest sistem in toate website-urile pe care lucram cand facem o analiza de trafic, evaluam rezultatele pe care o campanie AdWords le-a avut asupra vanzarilor sau optimizam anumite pagini.
  • Trafic - 10 eur /an - http://www.trafic.ro/ - un sistem de referinta pentru siteurile romanesti, si care pe langa analiza traficului realizeaza si un top al siteurilor inscrise. Este un sistem bun dar cu prea multe detalii publice.